Življenjepis je, želeli ali ne, ključni dokument na naši karierni poti. Seveda, pomembno vlogo dobiva tudi dober LinkedIn profil, zelo zaželeno pa je tudi motivacijsko pismo. Zakaj se potem obnašamo, kot da je vseeno? Zakaj ne nadgrajujemo znanja in ga poskušamo izboljšati? Jaz sem prepričana, da bi vsak od nas, ne glede na to ali smo zaposleni, brezposelni, podjetniki ali študenti, potreboval en dober življenjepis.
Zakaj potrebuješ dober življenjepis?
- Življenjepis je dokument, kjer povzamemo kdo smo in kakšne so naše izkušnje. Spreminjati ga je potrebno glede na cilje v naši karieri, in ne obratno. Ne pišemo življenjepisa na podlagi tega kdo smo bili, ampak tega kam si želimo. Seveda so pretekle izkušnje pomembne, vendar jih je potrebno izpostaviti v skladu s cilji.
- Življenjepis je za posameznika to, kar je marketing za podjetje. Je dejansko dokument, ki nam ne koristi le kot »promocijski material«, lahko nam služi za branding.
- Vsebine iz življenjepisa lahko uporabite tako pri kreiranju novih ponudb v podjetništvu, iskanju novih priložnosti, napredovanju znotraj podjetja, kot pri menjavi službe.
- Pisanje življenjepisa je lahko neke vrste samorefleksija, kjer na enem mestu vidimo, kaj smo že dosegli in kaj še nam manjka.
Ampak kljub visoki pomembnosti, temu dokumentu mnogi posvečajo premalo pozornosti. Predstavljam vam 5 najpogostejših napak, pri pisanju življenjepisa.
Pošiljanje enakega življenjepisa na različne pozicije
To je največja in najpogostejša napaka. Življenjepis je potrebno prilagoditi glede na pozicijo. Pri tem je pomembno, da si dobro ogledate razpis ali oglas za delo. Izpišite si vse ključne besede in zaželene/zahtevane kompetence. Potem poglejte, katere od teh kompetenc imate izražene in s katerimi izkušnjami jih lahko podkrepite. Tudi če se prijavljate na podobna delovna mesta v različnih podjetjih, preverite, ali lahko kako še bolje prilagodite življenjepis.
Posvetite se kvaliteti in ne kvantiteti. Če pošljete ogromno slabih življenjepisov, je možnost za vašo zaposlitev manjša, kot če se potrudite in pošljete le nekaj dobrih prijav.
Monoton življenjepis, brez poudarkov (ali s preveč poudarki)
V času ko sem bila rekrutorka, sem videla ogromno življenjepisov. Za vsakega sem porabila resnično le nekaj sekund do nekaj minut. Življenjepisi, ki so bili zelo kompleksni, brez poudarkov ključnih besed oziroma delovnih pozicij ali pa celo preveč pisani, so dobili najmanj pozornosti.
Zavedati se je potrebno, da za vaš življenjepis ne bodo porabili kaj več kot nekaj sekund. Želite si pritegniti pozornost, da bodo nadaljevali z branjem življenjepisa. Zato na začetku napišite kratek povzetek (»Kdo sem«), dodate lahko ključne besede, poudarite naslove in imejte lepo strukturiran življenjepis.
Ne pozabite, kreativni življenjepis ni vedno boljši od preglednega življenjepisa (seveda, če se ne prijavljate na pozicijo, kjer je to pričakovana kompetenca).
Predolg in nepremišljen življenjepis
Povezano s prejšnjo točko, se tudi ta navezuje na čas, ki ga porabijo za pregled življenjepisa. Ne vključujte vsebine, ki ni pomembna za delovno pozicijo. Ne polnite ga s podatki kot so seznami osebnostnih lastnosti (npr. sem deloven, prilagodljiv, timski igralec …), hobiji, nepomembne in nepovezane izkušnje.
Pri strukturi vedno vzemite tudi v obzir vrstni red. Na vrhu vedno izpostavite najpomembnejše podatke, ki se vam zdijo najpomembnejše. Naj še dodam priporočilo dolžine, to je 1-2 strani. Če imate manj kot 10 let izkušenj, bo verjetno zadostovala 1 stran, drugače pa poskusite vse podatke predstaviti na dveh straneh.
Neurejen življenjepis in/ali poln napak
To je nekaj, kar nikakor ne smete izpustiti, ne glede na to kako se mudi. Vedno preverite slovnične napake. Ne pošiljajte življenjepisa s slovničnimi napakami. Oblika in pravilnost življenjepisa bosta že sami veliko povedali o vaši natančnosti. Nekdo pa lahko iz tega sklepa tudi o tem, koliko vam je neko delo pomembno. Zraven slovničnih napak pa bodite pozorni tudi na druge napake. Življenjepis uredite po sklopih.
Presplošen življenjepis, brez konkretnih podatkov
Zelo pogosta težava, ki jo pri svetovanju svojim strankam opažam, je tudi da so pri življenjepisu premalo konkretni. To pomeni, da ne navajajo specifičnih podatkov, svojih uspehov in dosežkov.
Navedejo zgolj položaj in nekaj aktivnosti, ki so jih upravljali. Pozabijo pa to podkrepiti s specifičnimi dogodki, nagradami, uspehi, statistiko. Na primer število oseb, ki so jih vodili, koliko se je povečal doseg na socialnih omrežjih, ko so prevzeli vodenje socialnih omrežji, kako uspešna je bila njihova prodaja, kakšne spremembe so uvedli na prejšnji poziciji. Potrebno je torej izpostaviti konkretne rezultate.
Imate težave pri pisanju življenjepisa? Bi pri tem potrebovali pomoč ali bi želeli, da ga nekdo oblikuje namesto vas?