To ni članek na temo organizacije časa, ali pač. V vas želim spodbuditi razmišljanje o tem ali je “organizacija časa” resnično pravi odgovor za večjo produktivnost in kakovost izdelkov.
Vedno pogosteje namreč slišimo izjave kot je: “oprosti, nimam časa, imam toliko dela”. Hkrati pa si želimo imeti nadzor nad časom. Pa ga resnično imamo, ali je to le iluzija?
Zakaj postajamo obsedeni z upravljanjem časa?
“Strokovnjakov upravljanja časa” ja danes na pretek. Organizacije želijo svoje zaposlene naučiti kako izkoristiti vsako uro, minuto, sekundo. Sodoben način življenja nas žene v smer “produktivnosti”, “hitrosti”, “izkoriščanja časa”, “kljukic na to-do listi” … Ali želimo postati stroji, stroji brez napak? Ali je to le moj pogled?
Občutek imamo, da bomo z izkoriščanjem vsake sekunde, dosegli večjo produktivnost. Ta pa bi nam potem naj omogočila življenje kot si ga želimo. Pa je resnično tako? Primeri mojih strank kažejo drugače.
Kam nas to vodi?
Na coachingih sem imela možnost spoznati veliko izjemnih ljudi. Poslovno zelo uspešnih. Kaj je njihov skupni imenovalec? Večina jih je preobremenjenih, ne znajo in ne dovolijo se ustaviti, izgubili so stik s seboj, nimajo časa za hobije in družino.
Pogosto slišim izjave kot so: “nimam časa zase”, “neprestano delam”, “dosegljiv sem 24/4”, “moram …”, “nimam izbire …”, “včasih sem rad tekel, sedaj pa sploh ne najdem časa zase”, “želim si več časa za svojo družino”.
Žalostno je, da ti ljudje verjamejo, da jih bo rešila še večja organizacija časa. Samo če bodo resnično 100 % produktivni 24/7, bodo lahko resnično srečni in bodo njihove želje uresničene. Pa je to resnično pravi način? Jaz bi rekla, da ne.
Tak način nas vodi v neprestano hitenje, perfekcionizem, samozanikanje, slabše odnose, izčrpavanje, izgorevanje, stres … To pa naprej povzroči: več napak, manjšo kakovost, preživljanje (in ne polno življenje) in bolezni.
Boljše upravljanje s časom
Jaz verjamem, da obstaja alternativa. Verjetno ste že slišali za misel:
Upravljaj s svojim časom, drugače bo čas upravljal s teboj.
Tukaj se pojavlja težava, saj pogosto to misel razumemo kot poziv: izkoristi čas za delo. Takšen način mišljena pa nas vodi v zgoraj navedene posledice. Z mislijo bi moralo priti tudi pojasnilo. Kadar ves čas posvetimo delu, ga želimo izkoristiti do zadnje minute ali celo sekunde, to pomeni, da pustimo, da čas upravlja z nami. Pogosto počnemo stvari, ker mislimo da “moramo” in pozabimo na “želim”.
Resnično upravljamo s časom takrat, kadar:
- nas ne preganja ura,
- kadar si lahko “vzamemo čas”, da v svojem tempu končamo opravila,
- počnemo več “želim” opravil,
- se lahko povezujemo z ljudmi okrog nas,
- je kvaliteta več kot kvantiteta,
- ne hitimo, ampak se upočasnimo (being busy vs. being productive) …
Lahko bi še naštevala. Razlika je v tem, da ne rabimo več neprestano gledati na uro, da nas ne skrbi, da neprestano ne podaljšujemo ur dela in se ne izčrpavamo. Zavedam se, da pridejo dnevi, kadar je potrebno hiteti, kadar je potrebno dodati kakšno delovno uro. To je v redu le, dokler ne postane naš način življenja.
Vzemimo si čas, da pregledamo kdo smo, kam gremo in zakaj.
Še posebej pomembno je, da si vzamemo čas za refleksijo. To posebej velja za področje dela (tako za zaposlene, za vodje, kot za podjetnike). Odgovorite si na naslednja vprašanja:
- Kdo sem? Katera so moja močna področja, pomanjkljivosti, strasti in načini dela?
- Kaj je moja vizija?
- Zakaj si želim doseči ravno to?
- Kako lahko to dosežem?
Pri tem pa ne pozabite, da je manj pogosto več. Ne organizirajte si vsake ure. Pustite si prosto, dopustite si čas za “sanjarjenje”. Večkrat pozabite na uro in hitenje. Poiščite načine, ki vam pomagajo upočasniti se in se povezati s seboj.
Zapomnite si:
Čas zame je najbolje izkoriščen čas.
Tudi, če se zdi drugače. Več časa zame, pomeni manj stresa, več sproščenosti, več idej, več strasti in več radosti. Vse to pa je pogoj za kreativno in uspešno življenje, tako poklicno kot zasebno.
Obrnite organizacijo časa na glavo in preverite ali deluje tudi za vas in vaše zaposlene. Jaz trdno verjamem v to. Je pa res, da je lahko v sodobnem načinu življenja ta pot težja.
Če pri “prijazni” organizaciji časa, postavljanju vizij ali pri samo-raziskovanju potrebujete pomoč, se lahko obrnete name.
Pomagam vam lahko v obliki coachinga, svetovanja ali v obliki delavnic (izvajamo jih tudi preko spleta). Pripravljam pa prav posebno spletno gradivo, ki bo vam (in vašim zaposlenim) lahko pomagalo do nadzora nad svojim časom.